منتشر شد


پوستر رسمی من خود آن سیزدهم

بلاخره بعد از 6 سال آلبوم من خود آن سیزدهم  در تاریخ 11 / 12 / 91 منتشر شد


آخرین خبرها از 13

ضمن سلام به شما همراهان گرامی

آخرین خبرها از آلبوم 13 رو به شما تقدیم میکنم:

13 به زودی..

ضمن سلام به شما مخاطبان همیشگی محسن چاوشی

آخرین خبرها از آلبوم جدید محسن چاوشی رو به شما عزیزان تقدیم میکنم.


افتتاح انجمن چاوشی از نگاه دیگر

تالار گفتمان چاوشی

بعد از مدت ها تلاش های شبانه روزی  تیم مدیریتی رسانه چاوشی از نگاه دیگر افتخار دارد شما رو به تالار گفتمان خود دعوت کند.برای اطلاعت کافی به آدرس زیر بروید و وارد تالار گفتمانمان بشویدو امیدواریم تونسته باشیم فضای خوبی رو برای شما به ارمغان بیاریم. منتظر حضورتون در انجمن هستمیم

ورود به تالار گفتمان چاوشی از نگاه دیگر

فروم چاوشی از مگاه دیگر

ترانه جدید چاوشی:مترو

تولد محسن چاوشی

مترو جایگزین دیوونه شد

رسانه چاوشی از نگاه دیگر تقدیم میکند


 همانطور که می دونستید آقای چاوشی به مناسبت  روز تولدش آهنگی قرار بود پخش کند به نام دیوونه و طبق آخرین اخبار بدست اومده متوجه شدیم اسم این ترک تغییر کرد و آهنگ مترو جایگزین این کار شده که دلیل این کار هم آقای چاوشی به مناسبت ماه مبارک رمضان ترک را تغییر داده و هنوز اطلاعاتی کامل از این ترک بدست ما نرسیده است به زودی اطلاعات تکمیلی از جمله شعر تنظیم میسک و مسترینگ و ... از تمامی وبسایت های رسمی از جمله این وبسایت پخش خواهد شد .منتظر خبر های بعدی باشید . . .


 

پست به روز شد : قطعه ای از شعر و همچنین سبک آن در ادامه مطلب . . .

پوستر رسمی این آهنگ در ادامه مطلب اظافه شد

**اطلاعات تکمیلی این آهنگ در ادامه مطلب اضافه شد**

**صحبتی از محسن چاوشی در ادامه مطلب**

**پوستر رسمی با کیفیت بالا قرار گرفت**



نام قطعه: مترو

سبک : راک

مصرعی از ترک:  توی ماشین توی مترو تو اتاقم تو خیالم . . .

تنظیم کننده : اشکان دباغ

ترانه و ملودی: محسن چاوشی

گیتار الکتریک: مسعود همایونی

میکس و مستر: امیر جمال فرد(Amirox)

پیام محسن چاوشی:

همه جا به شما فکر میکنم تو ماشین تو مترو سر کارم تو اتاقم پشت فرمون ......

ممنونم بابت همه مهربونیهاتون مترو پیش کشی است از طرف من برای این همه عشق به زبان خودم هر چند ساده

91/5/8 محسن چاوشی

پوستر آهنگ مترو :


برای بزرگ شدن روی پوستر کلیک کنید

پوستر مترو

به زودی در رسانه چاوشی از نگاه دیگر و وبلاگ تخصصی محسن چاوشی

دانلود مام وطن

شناسنامه مام وطن:

خواننده ،‌ آهنگساز و تنظيم كننده : محسن چاوشي

ترانه سرا :‌ امير ارجيني

سازهاي زهي : ميثم مروستي

ميكس و مسترينگ : امير جمالفرد

با تشكر از جناب آقاي فرشاد رستمي

ضبط در استديو شخصي محسن چاوشي

 

دانلود آهنگ مام وطن:

کیفیت 320

(سرور سایت)

(پیکو فایل)

 

کیفیت 128

(سرور سایت)

(پیکو فایل)

 

کیفیت ogg

(سرور سایت)

(پیکو فایل)

 

کاور مام وطن

(در سایز اصلی)

 

متن ترانه آهنگ مام وطن

(دانلود در یک فایل pdf)


راز خوشبختی من خفته در قلب من است
تو کجا میگردی قلب من این وطن است

خاک مادرزادی ، خانه ی اجدادی
این وطن ارثیه ی پشت در پشت من است

هیچ ابرقدرتکی ، مرد تسخیرش نیست
زن اگر تهمینه ، مرد اگر تهمتن است ..

گریه ها کرده وطن ، تاب آورده وطن
مام پر درد وطن ، مادری شیرزن است

قلب من ! خانه ی من ، خانه ی زخم به تن
خسته ام از جانی که گرفتار تن است

من به مرگ آگاهم ، مرگ را میخواهم
هم وطن ها راهم ، دشمن آتش زدن است.

مام وطن

مام وطن

به اطلاع شما دوستان عزيز مي رسانيم ، آقاي چاوشي به مناسبت سالروز آزاد سازي خرمشهر قطعه اي را آماده كرده اند كه از برنامه عشق من ، ايران پخش خواهد شد .اين قطعه " مام وطن " نام دارد كه ترانه اين كار را امير ارجيني سروده و آهنگسازي آن را نيز محسن چاوشي بر عهده داشته است .


جزئيات اين قطعه و همين طور زمان پخش آن از شبكه سوم سيما در اخبار تكميلي اطلاع رساني خواهد شد . شما عزيزان پس از پخش اين قطعه از شبكه سوم سيما مي توانيد آن را با بهترين كيفيت از این سایت دريافت نماييد .

خواننده ،‌ آهنگساز و تنظيم كننده : محسن چاوشي

ترانه سرا :‌ امير ارجيني

سازهاي زهي : ميثم مروستي

ميكس و مسترينگ : امير جمالفرد

با تشكر از جناب آقاي فرشاد رستمي

ضبط در استديو شخصي محسن چاوشي

مصاحبه مفصل با «محسن چاوشی» آقای خاص موسیقی ایران

 مصاحبه مفصل با «محسن چاوشی» آقای خاص موسیقی ایران

موسیقی ایرانیان – مصطفی امامی: او محسن چاوشی است و طی این سال ها آنقدر کارهای خوب و شنیدنی از خود منتشر کرده است که دیگر همه او را به عنوان یکی از قطب های قدرتمند موسیقی کشورمان می دانند. شاید خیلی ها دلیل موفقیت محسن را صدای متفاوتش بدانند اما این تمام ماجرا نیست! اگرچه صدا،ترانه و آهنگ سه ویژگی مهم برای مطرح شدن یک خواننده به شمار می آید اما از قدیم گفته اند هر کسی نان دلش را می خورد! چاوشی از آن دست آدم هاست که شدیداً نان دل پاک و صادقش را می خورد. محسن آنقدر از غرور فاصله دارد که هر وقت صحبت از هوادارنش می شد می گفت بهتر است بگوییم مخاطبین و این یعنی احترام به مردم! غمی که در صدای محسن وجود دارد انگار از درون او نشات می گیرد، او انسان غمگینی است وخودش می گوید ریشه این غم و اندوه مثل خیلی چیزهای دیگر که در دنیا وجود دارد قابل بیان نیست! این ها را گفتم تا بدانید او برای مخاطبش ارزش خاصی قائل است و تمام تلاشش را می کند تا مخاطب خود را با ارائه یک کار خوب راضی کند. محسن برخلاف اکثر خواننده ها که خیلی دوست دارند به حواشی بپردازند و گاهی هم خود را با کمک حواشی مطرح می کنند، هیچ وقت تن به حواشی مرسوم در عالم موسیقی نداده است و طوری رفتار کرده است که دوستی اش را با همه حفظ کند. شاید همین حاشیه گریزی است که باعث می شود محسن زیاد به گفت و گوهای مطبوعاتی علاقه ندارد و سخت می شود او را به گپ و گفت رسانه ای راضی کرد. او اواخر سال گذشته جدیدترین آلبوم اش را منتشر کرد. «پرچم سفید» را می گویم! آلبومی که به نظر می رسد بهترین آلبومی است که محسن در فضای مجاز موسیقی پاپ کشورمان منتشر کرده است و در آن نشان داده علاقه دارد فضاهای مختلف موسیقی را تجربه کند و در این راه حتی از خواندن آهنگی با سبک و سیاق آمریکای جنوبی هم هراسی از خود نشان نداده و با جسارت خاصی دست به تجربه فضاهای جدید زده است که البته این ریسک جواب مثبتی هم برای او در پی داشته… گرچه گفت و گو با آقای خاص موسیقی ایران بهانه لازم ندارد اما اگر به دنبال بهانه این گفت و گو می گردید، انتشار آلبوم جدید و خواندن تیتراژ برنامه سال تحویل شبکه دوم سیما بهترین دلیل برای گفت و گوی مفصل ما با محسن چاوشی است.
 
زمانی که خوانندگی را آغاز کردی، یک سبک جدید از ترانه ها و موسیقی را وارد فضای موسیقی کشور کردی که از خیانت و خیلی جاها نا امیدی حرف می زد، چطور به این سبک رسیدی؟
این را بارها گفته‌ام که زمانی‌که شروع به کار کردم اصلا به این فکر نکردم که بخوانم تا برای خودم سبکی درست کنم؛ بلکه خواندم چون دوست داشتم بخوانم در آن زمان فکر کردم که بهترین کار این است که بخوانم. آن ابتدای کار من بود و همانطور که شاهد بودید از آن روز تا به حال خیلی چیزها تغییر کرده است و باز هم تغییر می‌کند.
این رویه را تقریباً در تمام آلبوم هایی که به صورت غیر مجاز منتشر کردی ادامه دادی اما در آلبوم های مجازت این مساله خیلی کم رنگ شد… چرا؟
 این که می‌گویی غیرمجاز معنی‌اش این نیست که من از خط قرمزها عبور کرده‌ام، تنها دلیلش این بوده که کارها غیرمتعارف منتشر شده است چرا که همان‌ها نیز مجوز داشته است. در جواب به همان قبل هم گفتم که همه چیز قرار است تغییر کند و قرار نیست من خودم را تکرار کنم.
چرا اینقدر روند مجاز شدنت طول کشید؟
 باور کنید خودم هم نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد؛ مهم این است که الان اینجا هستیم.
در آلبوم ژاکت قطعه « بازار خرمشهر» را داشتی که خیلی سر و صدا کرد، ایده این آهنگ چطور در ذهنت شکل گرفت….
من خودم خرمشهری هستم و دوست داشتم ترانه‌ای را برای شهر و همشهریانم بگویم. ایده همین بوده انگیزه از این بیشتر می‌خواهید!
در ترانه این آهنگ زندگی به شدت جاری است و علی رغم اینکه موزیک شادی است اما هم ترانه و هم صدای تو رنگ و بویی غم آلود دارد، چرا سعی نکردی از نظر خوانندگی آن را شادتر بخوانی؟
همین طور است که گفتی؛ ببین جایی خواندم که گفته بودند چاووشی صدای اعتراض نسل ما است. زمانی‌که شهر هنوز آباد نشده چرا باید صدای من به عنوان یک شهروند خرمشهری شاد باشد.اصلا مگر قرار است همه چیز را شاد بخوانم. هر هنرمندی سبک و ایدئولوژی خود را دارد. این نظر من بود که باید این آهنگ اینگونه خوانده شود. دوست دارم هر فردی آنگونه که دوست دارد برداشت خود را از کارهایم داشته باشد.
یک قطعه در آخر این آلبوم داشتی که به صورت دکلمه اجرایش کردی و در نهایت نام آلبومت را هم از همان برداشتی، چرا دکلمه؟
فکر کردم که تاثیر اینگونه خواندش بیشتر باشد.
 تو علی رغم اینکه هیچ وقت در جنجال ها شرکت نکرده ای، یکی از خوانندگانی هستی که خیلی برایت حاشیه درست می کنند، دلیل این موضوع چیست؟
دلیلش همان جمله ابتدایی سوال خودت است. وقتی‌که به حاشیه تن ندهی همواره عده‌ای هستند که سوءاستفاده می‌کنند و پای تو را به این حاشیه‌سازی‌ها باز می‌کنند. این گونه افراد خود شروع می‌کنند به جنجال درست کردن؛ اما خیلی جالب است که خود آنها هم به حرف‌هایی که می‌زنند اعتقادی ندارند. شاید به همین خاطر هم است که مخاطبان کمتر این حرف‌ها را می‌پذیرند. این را بدانید که در چنین شرایطی کار اصحاب رسانه سخت‌تر می‌شود این شما هستید که باید چشم و گوش مخاطبان باشید: چرا که در نهایت این هنر و مخاطبان این مرز و بوم هستند که متضرر می‌شوند.
مثلاً یکی از این حواشی این است که می گویند صدای محسن برای خودش نیست، چرا هیچ وقت جواب شایعه سازان که آرامش تو را بهم می زنند را نمی دهی؟
خودت در سوالت از «حواشی» و «شایعه‌سازان» استفاده کردی، چه جوابی باید به شایعه‌سازان داد. در ضمن چرا کسی گفته که این افراد آرامش من را بهم می‌زنند! همیشه هستند عده‌ای که این حرف را می‌زنند، اتفاقا اگر روزی این حرف‌ها را نشنوم نگران می‌شوم.
تو با خیلی از خوانندگان آهنگ مشترک داشتی که بعضی از این خواننده ها مجاز شدند و در کنسرت هایشان آهنگ هایی که به صورت مشترک با تو اجرا کرده بودند را خواندند، از این موضوع دلگیر نیستی؟
چرا باید دلگیر شوم، اگر آنها این کار را انجام داده‌اند حتما دلیلش موفقیت این اثرها است، حتما مخاطب دوست داشته کار را بشنود که هنرمندان و دوستان من آن را اجرا کرده‌اند.
اینکه اغلب ترانه هایت متعلق به حسین صفا و امیر ارجینی است دلیل خاصی دارد؟
 قطعا وقتی شما به عنوان یک خواننده مطرح می‌شوید همواره از کانال‌های مختلف ترانه برای شما می‌فرستند؛ من هم با کسی تعارف ندارم. اگر من با این دو ترانه‌سرا کار می‌کنم حتما دلیلش کار خوب خودشان بوده است. شک نکنید که من دوست ندارم اعتماد و اطمینان طرفدرانم را از بین ببرم؛ این دوستانی که شما نام بردید خوب می‌دانند که من چه ترانه‌هایی را می‌خوانم و تقریبا به مرز مشترکی با هم رسیده‌ایم.
« پرچم سفید» آلبومی است که به نظر می رسد بهترین آلبوم مجاز توست… چقدر برای تولید این آلبوم وقت گذاشتی؟
 این را مخاطبان باید بگویند که این گونه است یا نه ولی از پیغام‌هایی که مردم گذشته‌اند فکر می‌کنم که نتیجه خوبی گرفته‌ایم. مهم نیست که من چقدر برای این کار زمان صرف کرده‌ام، مهم این است تا زمانی که من به این نتیجه نرسم که کار خوب شده آن را منتشر نمی‌کنم.
نکته جالبی که در آلبوم به چشم می خورد این است که تمام ترانه ها را حسین صفا سروده به جز یک ترانه، چرا امیر ارجینی را در این آلبوم در کنارت نمی بینیم؟
اینکه من در کل آلبوم شعرهای صفا را خوانده‌ام این نیست که ترانه‌های ارجینی را دوست ندارم و یا نمی‌خواهم با او کار کنم. هر دو این دوستان که شما گفتید از شعرا و ترانه‌سرایان مطرح کشور هستند. من با هر دو این افراد دوست هستم و رابطه نزدیکی با هم داریم.
تو در این آلبوم دست به تجربه فضاهایی زدی که تا به حال آن ها را تجربه نکرده بودی، این برایت ریسک نبود؟
من همیشه دوست داشته‌ام که فضاهای جدید را تجربه کنم، علاقه دارم آن چیزی را که فکر می‌کنم درست است انجام بدهم. این بد است که حرف تکراری نمی‌زنم؟ باید به مخاطب‌ها احترام گذاشت و در چنین شرایطی نباید خود را تکرار کنم. اگر شما اسم این را ریسک می‌گذارید باید بگویم به خاطر طرفداران و مخاطبان این ریسک را همیشه می‌پذیرم.
 کاور آلبوم تصویر تو را نشان می دهد که زیر رنگ های مختلف هستی، این رنگ ها نشان دهنده موسیقی های مختلفی است که در این آلبوم تجربه کرده ای؟
ببین قبلا هم گفتم که دوست دارم مخاطبانم هر چند می‌خواهند از این فضا لذت ببرند و برداشت خود را داشته باشند در پیغام‌هایی که مخاطبان در این باره برایم داشته‌اند تفسیرهای بسیار جالبی شنیده‌ام که همه مصداق دارند و جالب اینجاست که تفسیرها و نظرها شبیه به هم نیستند. به همین خاطر دوست ندارم حرفی بزنم که به ذهن مخاطبان جهت بدهد، چرا که می‌خواهم همواره نظرات مردم را بشنوم.
« جوابم نکن» یکی از قطعات بسیار خوب توست که از تنظیم بسیار خوبی هم برخوردار است، در مورد این قطعه و اینکه چطور بهش رسیدی برایمان بگو…
 خیلی وقت‌ها حس‌هایی است که نمی‌توان با کلمات آن را بیان کرد. آهنگ خودش این حس را می‌رساند و تمام حرف‌ها در کار زده می‌شود. بقیه‌اش شعار است.
 با توجه به تنظیم خوبی که جوابم نکن داشت چرا در بقیه قطعات از شهاب اکبری استفاده نکردی؟
همان حرفی که درباره ارجینی زدم درباره شهاب اکبری هم مصداق دارد. این افراد همه هم تیمیان من هستند، ممکن است که شهاب اکبری تنها یک کار در آلبوم سفید داشته ولی قطعا برای کل آلبوم او به من کمک کرده است. اگر آلبوم موفقی است این حاصل یک کار تیمی است و همه دوستان من در آن شریک هستند.
« قطار» قطعه ای است که به نظر می رسد خیلی از فضای موسیقی فعلی کشورمان جلو تر است که هم از نظر ترانه و هم از نظر آهنگ حرف های زیادی برای گفتن دارد… در مورد این قطعه برایمان بگو.
حسین صفا برای این کار شعر زیبایی سروده است، ترانه‌ای که روایتی را برای مخاطب بیان می‌کند. درست مثل این است که دارید قصه می‌شنوید، البته شعر پازل‌هایی به هم ریخته دارد که اگر بتوانید آن را کنار هم قرار دهید بیشتر می‌توانید از این کار لذت ببرید. صفا یک ترانه خوب گفت و کوشان حداد هم خوب از پس کار برآمد و من هم آن را خواندم، این همان کار تیمی است که درباره‌اش حرف زدیم. حس این آهنگ به خود من هم خیلی نزدیک است. در نظرسنجی‌هایی هم که انجام شده متوجه شدم مردم نیز این کار را خیلی دوست داشته‌اند.
به نظر می رسد« پرچم سفید» تصویری است که تو از جنگ در ذهنت داری و طوری آن را خوانده ای که انگار شعرش هم برای توست، از سروده شدن این ترانه برایمان بگو… حسین صفا نوشت و به تو داد یا با هم برای سرودن این ترانه تعامل داشتید؟
من و صفا برای همه کارهایی که خوانده‌ام بارها حرف زده‌ایم و تبادل‌نظر می‌کنیم. اما حقیقت این است که خود صفا حالا دیگر با حس من آشنا شده و می‌داند که من چه چیز را می‌پسندم و می‌خوانم. حقیقت این است که صفا در دو رنج مردم را سراییده و من آن را خوانده‌ام. چیزی که شما از جنگ و جنگ‌زده شدن می‌شنوید خیلی با آن چیزی که اتفاق افتاده فرق می‌کند. این خیلی دردناک است که خانه و خانواده شما قربانی هوس ستمگران شدند. رنج بیشتر از این که مجبور می‌شوید تنها با یک چمدان خانه خود به شهر دیگر بروید. خود من قربانی چنین شرایطی بودم و تصویر این فضا همیشه درست مثل یک فیلم سینمایی جلوی چشمانم است؛ برای همین هم تصمیم گرفتم از آن چیزهایی که در آن دوران بر سر جنگ زده‌ها افتاد بگویم. این تنها دود و رنج من یا صفا نیست بلکه حرف همه هم نسلان و هم میهنان من است.
شهاب اکبری در مصاحبه ای گفته که محسن خاطرات بدی از جنگ در ذهن دارد و بخشی از غمی که در صدایش هست مربوط به این خاطرات است، این خاطرات چیست؟
 انتظار داری خاطراتی که از آن سال‌ها دارم را در چند جمله بیان کنم!
و « هر روز پاییزه» به نظرم بهترین کاری است که تا امروز از تو منتشر شده…
هر مخاطبی از هر کاری لذت می‌برد و با آن ارتباط برقرار می‌کند. خوشحالم که توانسته‌ام کاری کنم که از آن لذت ببرید.
بازخوردهایی که تا امروز از آلبوم داشتی چطور بوده؟
همیشه نظرات موافق و مخالف وجود دارد. اما حالا دامنه این نظرات گسترده‌تر شده است. این وظیفه رسانه‌هاست که نظرات مردم را منعکس کنند. نکته جالبی که وجود دارد در کلیات آلبوم همه آن را دوست دارند؛ حالا در جزییات سلیقه افراد متفاوت است که به نظرم همین اختلاف سلیقه‌هاست که کار را زیباتر می‌کند. همیشه عده‌ای هستند که با قصد و نیت با هنرمندان و کارشان مخالفت می‌کنند و اگر اینگونه نباشد باید به کار خودم شک کنم و نگران باشم.
خستگی آلبوم با نقدها و نظراتی که عنوان شده از تنت خارج شده است؟
باید بگویم جواب مثبت است؛ بهترین و منصفانه‌ترین نقدها را از مخاطبان خوانده‌ام. ما مخاطبان حرفه‌ای و باهوشی در کشورمان داریم که گوششان با موسیقی فاخر آشنا است. این همان قدر که کار را برای ما خوانندگان سخت می‌کند به همان اندازه هم لذت‌بخش است.
امسال یک عیدی ویژه برای مردم داشتی و آن هم آهنگی بود که برای تیتراژ برنامه سال تحویل شبکه دو خواندی، ایده این که آهنگ غمگین باشد از کی بود؟
 برای من این تقسیم‌بندی شادی و غمگین وجود ندارد؛ برای من موسیقی یا دلنشین است یا دلنشین نیست. اگر من یک کار شاد می‌خواندم که دلنشین نبود خیلی بد می‌شد. من کاری را با توجه به اینکه قرار بود این کار از شبکه دو پخش شود انتخاب کردم که گمان می‌کردم دلچسب است. اتفاقا همین هم شد؛ این تک آهنگ را خیلی‌ها دوست داشتند و آهنگ و کلام توانسته بود با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار کند. این است که طعم آهنگ را شاد می‌کند.
از کلیپی که برای این آهنگ ساخته شد برایمان بگو، با نظارت تو بود؟
من تنها کار را به آنها تحویل دادم و هیچ نظری برای کلیپ شدنش ندارم.
چرا تا به حال در کنسرت هیچ کدام از خواننده ها مثلاً یگانه شرکت نکردی؟
 اصلا دوست ندارم چنین حرف‌ها و مقایسه‌هایی را بشنوم؛ من هیچ اختلافی با یگانه یا دیگر همکاران خود ندارم که بخواهم به کنسرت آنها نروم.
یک بار خبری مبنی بر حضورت در کنسرت علی لهراسبی منتشر شد اما بازهم خبری از تو نبود، ماجرا چه بود؟
من برای آن کنسرت در سایت خودم تبلیغ کردم ولی تا جایی که مطمئن هستم هیچ وقت قرار نبود چنین ا تفاقی بیافتد. نمی‌دانم که به گوش مردم رسانده بود که قرار است من در آن اجرا حضور داشته باشم. مگر چه نصیب عده‌ای می‌شود که اینگونه تلاش دارند رابطه دوستی هنرمندان را از بین ببرند؟!
در مصاحبه قبلی که با هم داشتیم گفتی به زودی کنسرت می گذارم، طرفدارانت اس ام اس های زیادی زدند که محسن همیشه می گوید به زودی، این به زودی کی فرا می رسد؟
این روزها خیلی به سوال جواب می‌دهم. جواب این است تا زمانی‌که انتظاراتم برآورده نشود. چنین کاری را انجام نمی‌دهم. دلیلش را هم این بگذارید که نمی‌خواهم اطمینان و اعتماد مخاطبان خود را از بین ببرم.
آلبوم سیزده آلبومی است که قرار بود قبلاً « یه شاخه نیلوفر» منتشر شود اما هنوز خبری از آن نیست… چرا اینقدر مراحل انتشار آن دارد طول می کشد؟
 حتما قرار است کار ویژه‌ای باشد که این سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌ام. قطعا به نفع من است که یک آلبوم زود منتشر شود، اما من برای کار کردن وسواس زیادی دارم؛ تا زمانی‌که مطمئن نشوم که کار خوب و قابل قبول است آن را منتشر نمی‌کنم.
اینکه در این آلبوم اشعاری از وحشی بافقی و مولانا خوانده ای یعنی قرار است یک محسن چاوشی متفاوت ببینیم؟
علاقه زیادی به ادبیات کلاسیک ایران دارم؛ قرن‌ها پیش شاعری بوده که هنوز هم حرف‌هایش مصداق دارد این عمق کار را می‌رساند. در مورد تفاوت هم باید بگویم که قبلا هم متذکر شدم که از تکرار کردن خودم دوری می‌کنم. همیشه حرف جدیدی دارم که فکر می‌کنم مخاطبان هم من را اینگونه بیشتر می‌پسندند.
معمولاً فهم اشعار این شعرا نیاز به دقت زیادی دارد، نمی ترسی مخاطبت کمی در دریافت پیام های این آلبوم دچار مشکل شود؟
این بد است که مردم به موسیقی و شعر دقت زیادی داشته باشند؟ اگر واقعا اینجور باشد که می‌گوید پس باید خوشحال باشم که این اتفاق رخ دهد. انتخاب شعر در موسیقی پاپ اهمیت زیادی دارد. مخاطبان ما خیلی زیاد به ترانه‌ها دقت می‌کنند و مدام آن را زیر لب می‌خوانند. تلاش کردم شعرهایی را انتخاب کنم که جامعه ما هنوز با آن درگیر است و فکر می‌کنم نوع موسیقی که برای این شعرها انتخاب کردم دلیل دیگری باشد برای اینکه مخاطبان آن را بهتر بپذیرند.
آلبوم « سنتوری» چندی پیش وارد بازار شد، از نحوه پخش این آلبوم راضی بودی؟
 اطلاع زیادی در این باره ندارم اما از گفته‌ها و شنیده‌ها اینگونه متوجه شدم که تجربه خوبی بوده است. اینکه موسیقی فیلم‌ها پس از به نمایش درآمدن فیلم عرضه شوند و به فروش برسند اتفاق خوبی است.
مدتی است که بعضی از خوانندگان با صدایی شبیه به تو می خوانند و جالبتر این که یکی از این افراد ادعا کرده چاوشی صدا و سبکش را از من تقلید می کند، نظرت در این رابطه چیست؟
 به نظرتان چه باید گفت: همیشه هنرمندی که خود یک سبک را اختراع می‌کند در آن ژانر موفقیت بیشتری را کسب می‌کند. به نظرم خیلی نباید این حرف‌ها را جدی گرفت. من تنها کار خودم را می‌کنم و اصلا برایم مهم نیست که این افراد چه می‌گویند. در نهایت این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند.

منبع: چاوشی از نگاه دیگر
منتشر کننده: مجله زندگي ايراني

محسن چاوشی از نگاه دیگر

محسن چاوشی از نگاه دیگر


وبلاگ تخصصی محسن چاوشی با همکاری امید


www.m-chavoshi.ir


رسانه چاوشی از نگاه دیگر که دارای سرور قدرتمند میباشد دارای موضوعات متنوع به شرح زیر میباشد:

آرشیو کاملی از عکسها

آرشیو کاملی از مصاحبه های صوتی و مجلات

دانلود فول آلبوم محسن چاوشی

دانلودهای متفاوتی مانند اسکرین سیور ، تم و...

پوسترها و کاورهای ساخته هواداران

همچنین خبرهای روز و تاپیکهای غیر تکراری که این رسانه را در بین سایتهای دیگر متفاوت جلوه میدهد.

و همچنین امکان ثبت نام در سایت و ارسال پست توسط مخاطب نیز از ویژگیهای این رسانه میباشد.


کلامی با بازدید کنندگان وبلاگ:

من از این وبلاگ خیلی خاطره دارم و دوست ندارم اینجا رو تعطیل کنم بعد از 4 سال هنوز هم میتونم ادامه بدم ولی میخوام روی سایتی که زدیم بیشتر وقت بذارم و نمیتونم وبلاگم رو مثل قبل آپدیت نگه دارم.

از شما هواداران و بازدیدکنندگان عزیزی که همیشه در کنارم بودید و با نظراتتون همیشه به من امیدواری و خستگی ناپذیری رو  هدیه کردید کمال سپاس رو دارم و تقاضا میکنم به سایت جدید سر بزنید و اونجا هم با نظراتتون من و امید عزیز رو یاری کنید.

امیدواریم قویتر از قبل, این راه را با همیاری شما عزیزان ادامه دهیم.


دوستدار شما بهمن

مصاحبه جدید محسن چاوشی با مجله ترانه ماه

مصاحبه جدید محسن چاوشی با مجله ترانه ماه





سایز بزرگ




سایز بزرگ






سایز بزرگ








سایز بزرگ

کلیپ نفرین به جنگ محسن چاوشی

سرانجام کلیپ نفرین به جنگ محسن چاوشی به کارگردانی احسان.ط منتشر شد



دانلود با کیفیت بالا



دانلود با کیفیت متوسط



تصاویری از این کلیپ زیبا

مصاحبه با احسان علیخانی

مصاحبه جام جم با احسان علیخانی و سپردن تیتراژ به محسن چاوشی




مصاحبه کامل:
جام جم آنلاين: احسان عليخانى با برنامه تحويل سال شبكه 2 ثابت كردكه قابليت‌هاي خاصي در تهيه و اجراي برنامه‌هاي ويژه تلويزيون دارد.

عليخاني كه با ماه عسل‌ خاطره‌سازي كرده بود، اين‌بار در ويژه‌برنامه تحويل سال شبكه 2 سيما توانست لحظات متفاوتي را براي بينندگانش به ارمغان بياورد.

وي تهيه و اجراي ويژه برنامه تحويل سال را در سال‌هاي 84، 87 و 89 براي شبكه 3 سيما و سال 90 را براي شبكه جهاني جام‌جم تجربه كرده بود و در سال جديد هم توانست مخاطبان زيادي را با شبكه 2 همراه كند.

به نظر شما ويژه‌برنامه تحويل سال بايد چگونه باشد. آيا تهيه، توليد و اجراي چنين برنامه‌هايي اصول مشخصي دارد؟

از زمان پيدايش تلويزيون، مردم ساعت‌ها قبل و بعد از تحويل سال با اين رسانه همراه بوده و هستند و اين موضوع سبب مي‌شود تا برنامه‌سازان و مديران رسانه ملي، برنامه خوب و جذابي را براي مخاطبان طراحي كنند. با ايجاد خلاقيت، ابتكار و همچنين استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي موجود در كشور مي‌توان برنامه‌اي متفاوت را تهيه كرد. تهيه اين‌گونه برنامه‌ها مشكل است و نياز به پيش توليد چند ماهه دارد. چينش بخش‌هاي متفاوت، دكوري جذاب و مهمانان مخاطب پسند در جذب بيننده بسيار موثر است.

برنامه‌اي كه شما روي آنتن برديد‌ چه ويژگي‌هايي داشت؟

امسال تمامي شبكه‌هاي سيما بعلاوه شبكه‌هاي استاني صدا و سيما در مراكز استان‌ها تلاش جدي در جهت جذب مخاطب داشتند.

از زماني كه تهيه، توليد و اجراي ويژه برنامه تحويل سال شبكه 2 سيما به من واگذار شد، نشست‌هاي مختلفي با مردم و همچنين مشاوران و گروه توليد برگزار كرديم تا نيازهاي مخاطبان را براي ويژه‌برنامه تحويل سال شناسايي كنيم و طرح مناسبي را آماده و پس از مشورت با مديران شبكه 2 سيما پيش توليد را شروع كنيم. كليپ‌هايي (نماآهنگ‌هايي)‌ را با حضور خوانندگاني كه تيتراژهاي موفق تلويزيون را خوانده بودند، ساختيم.

خوانندگاني همچون فرزاد فرزين، رضا يزداني، فريدون آسرايي، مازيار فلاحي، مهدي يراحي، بابك جهانبخش و شهرام شكوهي به صورتي ويژه توليد كرديم و با عنوان «كافه ترانه» در زمان‌هاي مختلف برنامه پخش كرديم كه خوشبختانه بازخورد بسيار خوبي از سوي مردم و حتي خوانندگان داشت.

اجراي زنده موسيقي در موزه سينما با حضور رضا صادقي نيز حال و هواي برنامه را ويژه كرد و اين بخش، مخاطبان زيادي را مجذوب كرد. حضور مهمانان ويژه از جمله ايموند زايد، هومن سيدي، دنيزلي، نيوشا ضيغمي، لعيا زنگنه، مازيار فلاحي، فرزاد فرزين، شهرام قائدي، كاپيتان شهبازي، بهداد سليمي ركورددار كاهش وزن در دنيا و گروه رستاك در استوديو نيز براي مخاطبان جالب بود.

همچنين پخش مستند خانه عزت‌الله انتظامي كه قرار است موزه شود و مستند شهيد رضايي نژاد و... نيز از ديگر بخش‌هاي برنامه بود. به طور كل حضور چهره‌هاي مختلف فرهنگي، ورزشي و اجتماعي تاثير بسزايي در جذب مخاطب داشت.

گفتيد مدتي را صرف پيش‌توليد كرديد. پيش‌توليد حساب شده تا چه اندازه مي‌تواند به موفقيت برنامه كمك كند؟

به نظر من، بدون پيش توليد حتي كوتاه ترين برنامه تلويزيوني را هم نمي‌شود روي آنتن برد. حالا شما در نظر بگيريد، برنامه تحويل سال كه قرار است بيش از 10 ساعت پخش شود، نياز به پيش‌توليد چند ماهه دارد؟ اگر قرار بود همه مهمانان ما در استوديو حضور داشته باشند، تكراري مي‌شد و شايد براي مخاطب هم جالب نبود. ما حدود دو ماه پيش‌توليد داشتيم و در اين مدت سعي كرديم علاوه بر نيازسنجي و جمع‌آوري نظرها و پيشنهاد‌هاي مختلف، بخش‌هاي توليدي جذابي را هم تهيه كنيم كه از آن جمله مي‌توان به نماآهنگ‌ها و مستندهايي كه پخش شد، اشاره كرد. حالا شما در نظر بگيريد اگر ما پيش‌توليد نداشتيم و صرفا مهمانان‌مان در استوديو بودند و من به تنهايي با آنها گفت‌وگو مي‌كردم، قطعا مخاطبان از اين موضوع راضي نمي‌شدند. پس ما براي جذب مخاطب و به وجود آوردن حس رضايتمندي در او هم بايد برنامه‌ريزي داشته باشيم.

چطور شد بخشي از اجراي برنامه را به آزاده نامداري سپرديد؟

آزاده نامداري چند سالي است كه در شبكه 2 سيما فعاليت مي‌كند و بخوبي توانسته با مخاطبان ارتباط برقرار كند، با توجه به اين‌كه شبكه 2 هم شبكه كودك، نوجوان و خانواده است، تصميم گرفتيم برخي مهمانان برنامه در استوديوي ديگري باشند و اجراي آن را نيز به خانم نامداري بسپاريم. ظاهرا تنها مجري زن برنامه تحويل سال هم ايشان بودند و همين به جذابيت برنامه، كمك بيشتري كرد تا مخاطبان دائما شاهد اجراي مجريان مرد نباشند و كمي هم فضاي خانوادگي در برنامه حاكم شود. چهره‌هايي همچون مهدي رحمتي و مرتضي احمدي كه اولي دروازه‌‌بان استقلال است و دومي طرفدار پرسپوليس در برنامه حضور داشتند.

طنازي‌هاي احمدي با مهدي رحمتي و فرزند كوچكش، يكي از هيجان‌انگيز‌ترين بخش‌هاي برنامه را رقم زد، گفت‌وگو با بهاره رهنما هم اتفاق جالب ديگري بود و حضور رهنما در تلويزيون و صحبت كردن از علايق شخصي‌اش براي بسياري از مخاطبان جالب بود. البته حضور دكتر نوابي‌نژاد و عروسش سهيلا رضايي و خانم دكتر الهه قمشه‌اي هم كه در برنامه به ديوان حافظ تفال زدند، فضاي استوديو و برنامه را متفاوت كرد.

بيشتر مهمانان برنامه با يكي از اعضاي خانواده‌شان در برنامه حضور داشتند كه به نظرم كار بسيار جالبي بود و اين موضوع با سياست‌هاي شبكه 2 سيما هم همراه بود. البته نوع پرسش‌هاي شما هم به اين موضوع كمك فراواني مي‌كرد.

مهدي مهدوي‌كيا با فرزندش، فرزاد فرزين با پدرش، بهداد سليمي با همسرش و حتي نيوشا ضيغمي با همسرش در برنامه شركت كردند كه به نظرم گفت‌وگوهاي آنها خيلي جالب بود. مخصوصا زماني كه نيوشا ضيغمي درباره قضاوت‌هاي مردم در مورد زندگي خصوصي هنرمندان صحبت‌هاي جالبي مطرح كرد كه مسلما در تلطيف ذهنيت مردم نسبت به هنرمندان موثر خواهد بود.

همان‌طور كه شما هم اشاره كرديد، شبكه 2 سيما شبكه كودك، نوجوان و خانواده است، ما هم تمام تلاشمان اين بود كه برنامه‌اي كه روي آنتن مي‌رود، تمامي ويژگي‌هاي اين شبكه را داشته باشد و در عين حال جذاب و مخاطب‌پسند باشد. نبايد فراموش كنيم شبكه‌هاي سيما در حال حاضر تخصصي شده‌اند و من هم از همان ابتدا در نظر داشتم اگر قرار شد ويژه‌برنامه تحويل سال در شبكه 2 را تهيه كنم، برنامه‌اي متفاوت باشد؛ به گونه‌اي كه مخاطب متوجه اين تغيير بشود.

پيش از اين نقدهاي مختلفي را درخصوص برنامه‌هاي تلويزيون خوانده بودم كه چرا فلان برنامه كه از شبكه‌اي پخش مي‌شود، با سياست‌هاي آن شبكه همخواني ندارد، بالاخره وقتي شبكه‌اي با عنواني خاص مطرح مي‌شود، مردم هم انتظار دارند برنامه‌اي كه از آن شبكه پخش مي‌شود، با هدف و عنوان شبكه همخواني داشته باشد. خوشبختانه تلاش ما هم در اين زمينه مثمرثمر بود.

يكي از بخش‌هايي كه حتي براي خودم جالب بود، اين بود كه 3 نفر از مجريان معروف شبكه 2 را به ميان كساني كه آرزوي ديدنشان را داشتند، برديم تا كودكان هم در برنامه ما حضور داشته باشند و البته بتوانيم اين آرزويشان را برآورده كنيم.

به نظر شما مجري برنامه تحويل سال هنگام گفت‌وگو با مهمانان بايد چه نوع پرسش‌هايي را مطرح كند؟

پرسش‌هاي زيادي را مي‌توان مطرح كرد، به طور مثال سوال‌هايي همچون حال و هواي سال گذشته، برنامه‌هاي سال جديد و شايد سوال‌هايي كه بيشتر جنبه شخصي دارد، براي مخاطب جالب است. بيشتر دوست دارم پرسش‌هايي را مطرح كنم كه حال مهمان را با مخاطب پيوند بزنم. البته ما تمام تلاشمان را كرديم كه مهمانان برنامه تكراري نباشند و بيشتر از كساني دعوت كنيم كه تاكنون به تلويزيون نيامده يا كمتر آمده‌اند.

چه دلايلي باعث شد در برنامه از سامان گوران استفاده كنيد؟ گويا خود شما هم از طنازي‌هايش ذوق زده مي‌شديد.

عليخاني: حضور محسن چاووشي در اجراي تيتراژ برنامه، دلايل بسيار زيادي دارد كه از آن جمله مي‌توان به محبوبيت او در ميان مردم به‌خصوص قشر جوان و اجراي منحصر به فرد و احساسي‌اش هنگام اجرا اشاره كرد

جامعه ما نياز به شادي دارد و طنازي‌هاي سامان هم مي‌توانست فضاي برنامه را بانشاط‌تر كند؛ بالاخره بايد بپذيريم كه تقليد‌هاي سامان در سال گذشته با استقبال خوبي مواجه شده بود و من هم از او دعوت كردم تا در برنامه حضور داشته باشد و در بخش‌هايي از برنامه هنرنمايي كند. ما بايد به سليقه‌هاي مخاطب احترام بگذاريم و اگر فردي توانسته با تقليد صدا و اجرايي خاص، نظر مردم را جلب كند، بهتر است از او هم براي ايجاد لحظاتي شاد در برنامه استفاده كنيم كه ما هم از سامان دعوت كرديم.

وقتي سامان گوران در برنامه خنده بازار صداي رضا صادقي را تقليد كرد، صادقي بلافاصله در گفت وگويي از اين كار ابراز نارضايتي كرد، شما چطور باز چنين اقدامي كرديد و در برنامه زنده از او خواستيد كه صداي صادقي را تقليد كند؟

هنگام پخش برنامه از رضا صادقي اجازه گرفتم كه اين كار را براي شادي مردم انجام دهيم و خوشبختانه او هم قبول كرد. بيشتر دوست داشتم كه اين دلخوري در سال جديد از بين برود و سامان هم با اجراي ترانه‌اي با عنوان «من از تو معذرت مي‌خوام» صداي صادقي را تقليد كرد، لازم مي‌دانم اين را هم بگويم كه رضا صادقي بشدت سامان را دوست دارد. طنز بخشي از برنامه ما بود و خوشبختانه هيچ مشكلي هم پيش نيامد.

دكور برنامه صندلي نداشت، اين موضوع براي مهمان سخت نبود؟

من در ويژه‌برنامه‌هاي تحويل سال هيچ وقت صندلي نگذاشته‌ام، چون معتقدم اگر قرار باشد روي صندلي بنشينيم، حس هميشگي به ما دست مي‌دهد، اما وقتي ايستاده‌ايم، بيشتر مي‌توانيم با مخاطب ارتباط برقرار كنيم چون همه ما هيجاني داريم كه قابل توصيف نيست و اين هيجان هم بايد در برنامه ديده شود. وقتي به صورت ايستاده برنامه اجرا مي‌شود حتي حرف‌هاي هميشگي هم زده نمي‌شود، اين بود كه اين موضوعي است كه خود من تجربه كرده‌ام. يكي ديگر از كارهايي كه در طراحي دكور انجام شد، اين بود كه چند ساعت قبل از برنامه تصميم گرفتيم رنگ دكور را مهمانان برنامه انتخاب كنند و هر كدام از مهمانان رنگ مورد علاقه‌شان را انتخاب مي‌كردند كه اين موضوع هم فضاي متفاوتي را در برنامه ايجاد مي‌كرد.

قبل از پخش برنامه برخي تصور مي‌كردند برنامه تحويل سال شبكه 2 ديده نخواهد شد چون در طول اين سال‌ها بيشتر مردم شبكه 3 سيما را براي تماشا انتخاب مي‌كردند، فكر مي‌كنم قبول تهيه و اجراي ويژه‌برنامه تحويل سال شبكه 2 ريسك بزرگي بود چون امكان داشت برنامه شما ديده نشود.

شبكه 3 شبكه جوان و پرمخاطبي است، اين را قبول دارم و خودم عضو كوچكي از اين شبكه هستم. وقتي از سوي مديران سيما پيشنهاد شد كه برنامه‌اي ويژه براي شبكه 2 تهيه و اجرا كنم، پذيرفتم چون معتقدم اگر برنامه‌اي با ذائقه مردم توليد شود، هر كجا كه باشد، ديده مي‌شود. لازم مي‌دانم از همه مديران شبكه 2 سيما تشكر كنم كه انصافا از ابتدا تا انتهاي برنامه در كنار گروه بودند و از ما پشتيباني مي‌كردند.

شما به عنوان تهيه‏كننده، چند تجربه موفق بخصوص در مديريت توليد تيتراژهاى تلويزيونى داشتيد كه ماندگار شدند. محسن چاووشي صداي متفاوت و خاصي دارد، چه دلايلي باعث شد اين خواننده را براي تيتراژ ويژه‌برنامه تحويل سال انتخاب كنيد؟

من كارشناس موسيقى نيستم، ولى در اين زمينه كار كرده‌ام يا حداقل يك مخاطب حرفه‏اى موسيقى به حساب مي‌آيم و البته آرشيو كاملي از موسيقي‌هاي متفاوت دارم. حضور محسن چاووشي در اجراي تيتراژ برنامه، دلايل بسيار زيادي دارد كه از آن جمله مي‌توان به محبوبيت او در ميان مردم به خصوص قشر جوان و اجراي منحصر به فرد و احساسي‌اش هنگام اجرا اشاره كرد. من سال‌هاست كه با مردم زندگي مي‌كنم و هميشه سعي كرده‌ام برنامه‌اي توليد كنم كه باب ميل آنها باشد، اين موضوع در همه بخش‌هاي برنامه حتي تيتراژ هم تاثيرگذار است. شما در نظر بگيريد ترانه‌هاي «منو درگير خودت كن...» با صداى محسن يگانه و «هواى تو» با صداى مهدى يراحى بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم شنيدني است و مردم آن را زمزمه مي‌شود.

برخي معتقدند صداي محسن چاووشي حزن‌انگيز است و ويژگي اجراي تيتراژ برنامه تحويل سال را ندارد.

عليخاني: مهدي مهدوي‌كيا با فرزندش فرزاد فرزين با پدرش بهداد سليمي با همسرش و حتي نيوشا ضيغمي با همسرش در برنامه شركت كردند كه به نظرم گفت‌وگوهاي آنها خيلي جالب بود. مخصوصا زماني كه نيوشا ضيغمي درباره قضاوت‌هاي مردم در مورد زندگي خصوصي هنرمندان صحبت‌هاي جالبي مطرح كرد كه مسلما در تلطيف ذهنيت مردم نسبت به هنرمندان موثر خواهد بود

اين‌كه صداي چاووشي خاص و متفاوت است قبول، اما نكته قابل توجه در مورد تيتراژ برنامه تحويل سال اين است كه لحظات تحويل سال با مسائل معنوى و حتى مذهبى عجين شده است. شعر پرمعنا و صداي خاص محسن چاووشي بخوبي مي‌توانست اين حس را به مخاطب القاء كند. هرچند سليقه‏ها متفاوت است، ولى ما مى‏توانيم به اشتراك خوبى بين تمام سليقه‏ها برسيم. به هر حال بايد قبول كنيم كه نقطه طلايى يك برنامه براى پخش موسيقى، تيتراژ است و تيتراژ مي‌تواند به ماندگاري يك اثر كمك كند و معتقدم اين اتفاق در برنامه تحويل سال امسال هم افتاد و خيلي‌ها پس از پخش برنامه، دنبال اين اثر از محسن چاووشي بودند.

قبل از تحويل سال بارها خبر حضور محسن چاووشي در تلويزيون به گوش مي‌رسيد، اما اين اتفاق نيفتاد، عدم‌حضور چاووشي در برنامه دليل خاصي داشت؟

همان‌طور كه مي‌دانيد، محسن چاووشي تا به حال هيچ‌گونه اجراي زنده در هيچ كجا نداشته است. پس از اين‌كه قرار شد چاووشي تيتراژ برنامه تحويل سال را كار كند، صحبت‌هايي شد تا در برنامه براي اولين بار حضور پيدا كند. چاووشي موسيقي اختصاصي به نام لباس نو را آماده كرد و از من خواست كه بازهم ديده نشود و براي اجرا به تلويزيون نيايد. چاووشي دوست ندارد تنهايي‌‌اش خراب شود، به همين دليل من هم به خواسته او احترام گذاشتم.

لعيا زنگنه از حضور در برنامه شما دلخور شده بود؟

نه هيچ اتفاقي نيفتاد كه باعث دلخوري شود، ضمن اين‌كه من سال‌هاست با خانم زنگنه همكاري داشته‌ام و هيچ وقت بين ما دلخوري و ناراحتي نبوده است. دلخوري براي چه موضوعي بايد به وجود بيايد؟

خانم زنگنه در پايان صحبت‌هايش گفت كه ديگر به چنين برنامه‌هايي نخواهد آمد. در برخي سايت‌ها خواندم كه اين موضوع به دليل دلخوري از شما يا از تلويزيون بوده است.

من در بخشي از گفت‌وگو با خانم زنگنه خواستم كه براي ديدن يك بخش هفت دقيقه‌اي در برنامه بماند كه خانم زنگنه گفت اگر طولاني نباشد، مي‌مانم. نمي‌دانم چرا اين موضوع مطرح مي‌شود كه خانم زنگنه از برنامه يا تلويزيون دلخور شده است. يادمان نرود كه خانم زنگنه هنگام ورود به برنامه از برگشتن خود پس از سال‌ها به خانه‌اش به صورت زنده احساس خوشحالي كرد. او حدود 15 سال است كه در هيچ برنامه تلويزيوني حضور نداشته و من از او خواستم كه براي عرض تبريك لحظات تحويل سال به برنامه بيايد كه پذيرفت و آمد. اما دليل اين‌كه در پايان برنامه اعلام كرد ديگر به چنين برنامه‌هايي نخواهد آمد، اين بود كه از او براي حضور در چنين برنامه‌هايي درخواست نشود. متاسفانه برخي سايت‌ها هم همين موضوعي را كه شما مطرح كرديد، نوشته بودند كه واقعا نمي‌دانم اين‌گونه مطالب بر چه اساس و معياري از طريق رسانه‌هاي گروهي منتشر مي‌شود.

شما براي دعوت از مهمانان در ويژه‌برنامه پول زيادي را به عنوان حق الزحمه پرداخت كرديد؟

نه، اصلا با اين موضوع موافق نيستم. اتفاقا هر كسي صحبت از پول كرد، اگر بهترين دوستم هم بود، از او براي حضور در برنامه دعوت نكردم. چون به نظرم اين فرصت در اختيار هر كسي قرار نمي‌گيرد كه در بهترين لحظات سال از طريق تلويزيون بتواند در كنار هموطنانش باشد و سال نو را به آنها تبريك بگويد. بايد از خدا هم شاكر باشند كه چنين فرصتي مهيا شده تا آنها به صورت ويژه با مردم باشند. تنها عزت‌الله انتظامي از ما درخواست خاصي كرد كه به آن عمل كنيم. قرار شد در ازاي توليد مستند خانه عزت‌الله انتظامي كه قرار است موزه شود، به بچه‌هايي كه دچار بيماري «ام‌اس» هستند، كمك كنيم كه ما هم با رويي‌ گشاده اين شرط را پذيرفتيم. هيچ‌كدام از مهمانان برنامه، پول عجيب و غريبي از ما درخواست نكردند. متاسفانه بايد اين تفكر را از ذهن برخي افراد خارج كرد كه تلويزيون به دليل حضور آنها بايد پول‌هاي گزافي بدهد، اين موضوع بايد آسيب‌شناسي شود و اگر چنين اتفاقي در برنامه‌اي مي‌افتد، به هر شكلي كه امكان‌پذير است از آن جلوگيري شود.

گروه رستاك اجراي زنده در برنامه نداشتند و به صورت پلي‌بك (لب زدن) هم نخواندند، اين موضوع دليل خاصي داشت؟

گروه رستاك كه در طول چندين سال فعاليتش توانسته جايگاه خوبي را در ميان هموطنان پيدا كند، دليل اصلي انتخاب ما براي حضور در برنامه بود. البته اثر ويژه‌اي را هم به صورت خاص براي برنامه توليد كردند كه آن هم چندين ساعت قبل از برنامه آماده پخش شد. اين اثر بسيار جذاب و شنيدني شد؛ موسيقي‌اي كه با گويش‌هاي مختلف كشور توليد و پخش شد كه به نظرم كار بسيار فوق‌العاده‌اي بود، اما درخصوص موضوعي كه شما مطرح كرديد، بايد بگويم اعضاي گروه رستاك علاقه‌اي به لب زدن نداشتند، دوست داشتند كه با مخاطب صادق باشند، به همين جهت من هم اصراري نداشتم تا آنها به صورت پلي‌بك اثر را اجرا كنند. بالاخره گروه رستاك گروهي است كه به صورت زنده آثارش را براي مردم ارائه مي‌كند و فكر مي‌كنم حضور اين گروه در برنامه براي بسياري از مخاطبان جذاب بود.

در بخشي از برنامه طعنه‌اي به اجراي حسن جوهرچي زديد، اين اتفاق كه عمدي نبود؟

حضور لعيا زنگنه و پخش بخش‌هايي از سريال در پناه تو صحبت از حسن جوهرچي به ميان آورد و من هم گفتم جوهرچي را دوست دارم، اما نمي‌دانم چرا بعضي وقت‌ها اجرا مي‌كند. من معتقدم مجري مي‌تواند بازيگر شود اما اگر بازيگري وارد حيطه اجرا شود، براي مخاطب جذابيتي ندارد و بهتر است كه در همان عرصه بازيگري تخصصي‌تر كار كند. شايد همين موضوع باعث شد كه تلويزيون تصميم بگيرد بازيگران وارد اجرا نشوند. هميشه مجريان تلويزيون از اين موضوع گله‌مند بودند كه چرا برخي تهيه‌كنندگان از بازيگران براي اجرا استفاده مي‌كنند و سال گذشته نيز از سوي دكتر دارابي، معاون محترم سيما ابلاغ شد كه ديگر بازيگران، اجراي برنامه‌هاي تلويزيوني را به‌عهده نگيرند.

چندين بار در رسانه‌هاي مختلف مطرح شد كه قرار است در آثار سينمايي يا حتي تلويزيوني بازي كنيد، اما هنوز اين اتفاق نيفتاده است. اين موضوع دليل خاصي دارد؟

اتفاقا امسال هم دو، سه پيشنهاد خيلى خوب داشتم، ولى مشكل اصلى اين است كه من نسبت به بازيگرى، آدم پيگيرى نيستم و بيشتر دوست دارم كه مجريگري را ادامه دهم. هيچ وقت دوست ندارم اين مساله را فراموش كنم كه مردم، احسان عليخانى را از طريق تهيه و اجرا در تلويزيون شناختند. دوست ندارم به خاطر رسيدن به مقصد، مبدا را فراموش كنم. براى خيلى‌ها مهم نيست كه چه كار مى‏كنند ولى من با اجرا و بازيگري به طور همزمان مخالفم.

اگر اشتباه نكنم مقداري لاغر شديد، اين اتفاق به دليل فشار زياد كار بود يا خودتان رژيم گرفتيد؟

خودم تصميم گرفتم كه مقداري وزنم را قبل از اجراي ويژه‌برنامه تحويل سال كم كنم. مجري زماني كه قصد دارد جلوي دوربين برود، بايد آراسته باشد و حدود 10 كيلو اضافه وزن داشتم كه خوشبختانه كم كردم.

براي ماه عسل امسال چه برنامه‌اي داريد؟ آيا كاري هم كرده‌ايد؟

بعد از عيد فطر سال گذشته قرار شد كه برنامه امسال را هم تهيه كنم، من از همان روز كارم را شروع كردم و حتي به گروه توليد هم گفتم كه بايد ماه عسل 91 متفاوت‌تر و جذاب‌تر از سال 90 باشد. دوستانم با انگيزه بيشتري در حال فعاليت هستند و تاكنون 15 سوژه را شناسايي كرده‌ايم. قصد داريم ماه عسل امسال را با فرم جديدي پخش كنيم كه اميدوارم مورد پسند مردم عزيزمان قرار بگيرد.

بهترين و بدترين اتفاق زندگي شما در سال گذشته چه بود؟

تاثيري كه برنامه ماه عسل در ميان مردم داشت، بهترين اتفاق برايم در سال گذشته بود. ابراز خرسندي مردم از برنامه، انرژي مضاعفي به ما مي‌داد تا بتوانيم بهترين برنامه را روي آنتن ببريم. فوت رضا صفدري خيلي ناراحتم كرد. رضا شخصيتي دوست داشتني براي من بود، وقتي شنيدم او فوت كرده شوكه شدم، رضا از مجريان بي‌ادعا و كاربلد صدا و سيما بود.

فرشيد شكيبا - جام‌جم

خبر جدید از 13

خبر جدید



يك قطعه ديگر به  آلبوم من خود آن سیزدهم اضافه شد / آلبوم با 10 قطعه منتشر خواهد شد منتظر اعلام نام تنظيم كننده جديد باشيد

شهاب اكبري: 6 قطعه

كوشان حداد: 2 قطعه
محسن چاوشي : 1 قطعه

شايان ذكر است اين آلبوم مراحل پاياني اخذ مجوز"با توجه به تغييرات صورت گرفته" را طي مي كند و تاريخ انتشار آن به اطلاع خواهد رسيد.

4 شعر از حضرت مولانا

2 شعر از استاد شهريار

1 شعر از وحشي بافقي

1 شعر از بابا طاهر

و يك شعر هم از ژوليده نيشابوري




نام آلبوم : من خود آن سيزدهم قطعي شد

آهنگساز : محسن چاوشي

تنظيم كنندگان " شهاب اكبري - كوشان حداد- محسن چاوشي

طراح كاور و عكاس : محسن عسگري



سبك : پاپ سنتي

ميكس و مسترينگ : كوشان حداد

شركت ناشر :آواي باريد



سونامي موسيقي ايران در راهست هرگز به اين قضيه شك نكنيد چرا كه


شك كردن به چاوشي شك كردن به هنر است

عکس جدید محسن

چند شب پیش فرودگاه اهواز


http://chavoshinews-dl.tk/Pic/Full%20Pic/86.jpg

شهاب اکبری:امسال با محسن روی سن خواهم رفت


شهاب اکبری:

کلیپ فوق العاده زیبای سلام به صلح-نفرین به جنگ

     کلیپ فوق العاده زیبای سلام به صلح-نفرین به جنگ کاری از سید مجتبی موسوی



     خواننده و آهنگ ساز : محسن چاوشی - شاعر : حسین صفا - تنظیم : علی ثابت

     

  

     

پرفروشهای نوروزی موسیقی    

پرفروشهای نوروزی موسیقی   




سینما پرس- گروه هفت هنر: پرفروش*ترین*های بازار موسیقی ایران در فروردین سال 91 به آلبوم های پاپ اختصاص داشت.                              
به گزارش خبرنگار موسیقی سینما پرس، هرساله تعدادی آلبوم موسیقی پیش از عید منتشر می شود که فروش نوروزی موسیقی را به خود اختصاص می دهند که در یک آمارگیری پروفروش های این آلبوم ها در ژانرهای مختلف به شرح زیر است.
ژانر پاپ


خوانندگان و نوازندگان موسیقی پاپ ایرانی در اسفند سال 90 پرکارتر از سال های گذشته بودند که از بین آثار منتشر شده این ژانر همچون «دلصدا» با اجرای خوانندگانی چون محسن چاوشی، فرزاد فرزین، فریدون آسرایی و…،، «شلیک» با صدای فرزاد فرزین، «ماه می خنده» با صدای محمدرضا هدایتی، آلبوم «منو رها کن» مهدی یراحی و «صدای سازش» سعید کوکلانی، آلبوم موسیقی «پرچم سفید» پرچمدار فروش نوروزی شد.


ژانر موسیقی ایرانی- سنتی با کلام

از میان آلبوم های موسیقی «ای جان جان بی من مرو» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سعید فرجپوری، «بر سماع تنبور» با صدای علیرضا قربانی به آهنگسازی ****اظری هاف «همنشین دل» با آهنگسازی علی طاهری و خوانندگی سید جلال الدین محمدیان، «تنها» به خوانندگی حسین علیشاپور، «یادگار یار» به آهنگسازی و خوانندگی حامد صغیری، «گاهی دلم برای خودم تنگ می*شود» را با شعر و صدای «محمد*علی بهمنی» و موسیقی «رسول رسولی»، «چتر عشق» را با آهنگسازی و خوانندگی انوش جهانشاهی بیشترین فروش برای آلبوم «ای جان جان بی من مرو» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سعید فرجپوری بوده است.


ژانر موسیقی ایرانی- سنتی بی کلام

در این ژانر اسفند ماه 1390 دو اثر موسیقایی «پرسه» با سه تار تکنوازی حسین اینانلو و «تنها نخواهم ماند» کیهان کلهر را داشت که آلبوم کیهان کلهر صدر نشین جدول فروش نوروزی شد.
ژانر موسیقی نواحی و مقامی

آلبوم موسیقی محلی مازندرانی «سرونگ» با صدای محمود شریفی و آهنگسازی رجب رمضانی، «نوروز و بهار ایرانی» به کوشش هوشنگ جاوید، «سپهرخوانی» به کوشش گروه سپهر و آئین مولوی در مقام بیاتی عریان با اجرا و خوانندگی جینوچن تانریکرور در اسفند سال 90 به بازار موسیقی آمد که از این میان جایگاه نخست فروش نوروزی این ژانر موسیقی را به خود اختصاص داد.

گفتنی است در مجموع آلبوم هایی که در ژانر های مختلف تولید شده است بیشترین فروش مربوط به آلبوم «پرچم سفید» بوده است که علاوه بر گروه خود در کل ژانرها نیز فروش بالایی داشته است.

http://cinemapress.ir/NSite/FullStory/News/?Id=31233

عيد امسال با محسن چاوشي

عيد امسال با محسن چاوشي

قطعه لباس نو عيدي محسن چاوشي به مناسبت سال نو  در برنامه ويژه تحويل سال شبكه 2 پخش شد.




صحبتهای احسان علیخانی در مورد چاوشی:

محسن چاوشی الان تو اهوازه و محسن ادم شیرینی هست که سرش تو لاک خودشه و گفته که فعلا نمیام و علیخانی گفت برعکس بعضی از ما که همیشه دوست داریم بیایم تلویزیون و کلا خودمونو نشون بدیم،محسن میخواد در یک موقعیت و بدون دوربین با هواداراش روبه رو بشه.

و همچنین احسان از همسر محسن چاوشی تشکر کرد بابت همکاری در این اتفاق خوب که تیتراژ برنامه رو محسن چاوشی بخونه...

کلیپ صحبت های احسان علیخانی درباره چاوشی و تشکر احسان علیخانی از همسر محترم محسن چاوشی



دانلود ترانه لباس نو


دانلود تیتراژ با صدای محسن چاوشی با کیفیت خوب



کلیپی که دو ساعت قبل از سال تحویل توی برنامه فرزاد حسنی نشون داده شد.
تو این کلیپ، پرچم سفید محسن روی تصاویری از مجموعه وضعیت سفید میکس شده بود.

جالبه اشک فرزاد حسنی و مهموناش با صدای محسن دراومد.



http://parsaspace.com/files/6827064884/?c=1099






تقویم 91 محسن چاوشی

  توی این پست تقویم محسن چاوشی 91 رو آماده کردم که کار بروبچ سایت هواداران هست.

به دلیل وضوح بالای تصاویر ممکنه حجمش زیاد باشه ولی خب کیفیت خوبی داره و در اندازه بزرگ قرار داده شده هست.

ویژگی دیگر این تقویم داشتن مناسبت های ماه هست






آهنگهای پیشواز پرچم سفید


اینم از آهنگهای پیشواز پرچم سفید:(ایرانسل)

پرچم سفید برافراشته شد


انتظار ها به پايان رسيــــد پرچم سفید منتشر شد





لطفا آلبوم را خریداری نمایید تا باکیفیت اصلی گوش دهید.

دمو البوم پرچم سفید محسن چاوشی فقط برای معرفی بر روی سایت قرار گرفت

دانلود دمو البوم پرچم سفید محسن چاوشی – لینک مستقیم به حجم ۵٫۱ مگابایت



آخرین خبرهای پرچم سفید:

http://love-chavoshi.blogfa.com/post/164

نظر سنجی پایان سال 1390 سایت موسیقی ما

نظر سنجی پایان سال 1390 سایت موسیقی ما

شما هم بهترین‌های سال را انتخاب کنید


خوب این سایت موزیک ما این نظرسنجی پایانیش معتبر هست . چون نمیتونن تقلب بازی کنن تو نظرسنجی صفحه اصیلش خودشون ارا رو دستکاری میکنن ولی نظرسنجی پایانی دیگه جایی واسه تقلب نذاشته و هر کی بیشترین رای رو بیاره همون اول اعلام میکنن ... واسشون برای همین به راحتی میتونیم اول شیم  ....
سه سال پیاپی سلطان اوله امسالم قطعا همینه


برای اینکه کارتون راحت تر کنم و نظرمون هم هماهنگ  بشه من گزینه هایی که میدونم براتون گذاشتم که قرار بدید :  

1- آلبوم پرچم سفید (محسن چاوشی )

2- آلبوم مرغ خوشخوان ( استاد شجریان )

3- قطار ( آلبوم پرچم سفید - محسن چاوشی )

4- محسن چاوشی

5- حسین صفا

6 -

7-

8- *



9-

* بهترین اتفاق مربوط به محسن چاوشی به دلخواه بذارید : مثلا انتشار البوم بی نظیر پرچم سفید و ...

چند نکته : گزینه های 6و7 که مهم نیست البته گزینه 7 رو میتونید پدیده رو امیر جمال فرد ذکر کنید
گزینه 3 مربوط به بهترین تراک برای هماهنگی تراک قطار انتخاب میکنیم چون مهم اینه که فقط اهنگ محسن چاوشی باشه بهترین پارسال قاطی انتخاب کردیم بهترین تراک از محسن چاوشی نشد
گزینه 9 هم میتونید به شرکت تصویر دنیای هنر و تصویر گستر پاسارگاد رای بدید
در ضمن اینم بگم اجباری واسه اینکه حتما فلان تراک رو به عنوان بهترین تراک البوم پرچم سفید بگید نیست
هر کدوم عشقتون هست بزنید اجباری نیست ما واسه هماهنگی گفتیم مگر نه تک تک اهنگای سلطان بهترینند فقط ما واسه اینکه پراکنده نشن نظرات و عنوان بهترین تراک سال به کسی دیگه نرسه یه تراک به عنوان تراک واحد و هماهنگ در نظر گرفتیم واسه معرفی.

حضور محسن چاوشی در تلویزیون

صدای محسن چاوشی در تلویزیون
تيزر تبليغاتي برنامه ویژه سال تحویل با صداي چاوشي دیروز جمعه به روی آنتن رفت.

با کیفیت خوب
http://ofogherah.persiangig.com/video/Demo2.wmv

با کیفیت معمولی
http://s1.picofile.com/file/7330195692/Demo2.flv.html

صوتی
http://s1.picofile.com/file/73302098...1_tk_.mp3.html


آلبوم جدید محسن چاوشی در حالی در بازار موسیقی کشور منتشر شد که در روزهای گذشته اتفاقات و حاشیه‌های فراوانی در حول و حوش «پرچم سفید» بوجود آمده و هواداران این خواننده برای شنیدن دستپخت جدید چاوشی لحظه شماری می‌کنند. این آلبوم در سکوت کامل تهیه و تولید شد و بدون کوچک‌ترین تبلیغاتی به یک باره از اوایل هفته جاری پوس‌تر چهار رنگ‌اش در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی نصب شد تا اهالی موسیقی در غافلگیری  انتشار «پرچم سفید» گیر بیفتند. در اوج این جار و جنجال‌ها، محسن چاوشی در گفتگو با خبرنگار ما از حضورش در تلویزیون برای اجرای ویژه برنامه سال تحویل برای شبکه دو سیما خبر داد تا در فاصله کمی پس از خبر انتشار بی‌سر و صدای آلبوم‌اش، دومین غافلگیری او جامعه موسیقی پاپ را تحت الشعاع قرار دهد.


«پرچم سفید» پنج امین آلبوم چاوشی پس از، یه شاخه نیلوفر، حریص، ژاکت و سنتوری است که چاوشی آنرا این بار با تیمی جدید تهیه و تولید کرده و بر خلاف همیشه این بار هیچ دمویی از این آلبوم قبل از انتشار منتشر نشد تا هیچ کس از محتوای کلی آن تا لحظه انتشار خبری نداشته باشد.

  • آلبوم قبلی؟
خبر‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن بود که چاوشی آلبوم پرچم سفید را از ادغام آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» با چند قطعه جدید، تولید کرده است و قرار است در اختیار طرفدارانش قرار دهد. اما خود چاوشی با قاطعیت این خبر را تکذیب و از انتشار آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» در شهریور سال بعد خبر داد.

  • خبر ویژه
در حالی که پیش بینی می‌شد چاوشی با انتشار آلبوم‌اش مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد و باز هم از دسترس خارج شود، این خواننده با رو کردن یک آس دیگر برای هوادارانش نشان داد که چقدر در جلب توجه بازار مهارت دارد و می‌تواند نبض آنرا در دست بگیرد. چاوشی گفت: «احسان علیخانی شخصیت جالبی دارد و به همین دلیل تصمیم گرفته‌ام امسال در ویژه برنامه سال تحویلی که از شبکه دو با اجرای این مجری پخش می‌شود حضور داشته باشم. تیتراژ اول و آخر این برنامه به عهده من است و می‌خواهم با دستی پر، هواداران‌ام را برای عید غافلگیر کنم.»

  • تلویزیون؟

در سالهای گذشته و در مراسم و برنامه‌های ویژه سال تحویل همه ساله شاهد حضور چهره‌های سر‌شناس پر طرفداری در تلویزیون بوده‌ایم که در برخی اوقات حتی به اجرا‌های زنده ستاره‌های پاپ (مثل اجرای زنده فرزاد فرزین و بهنام صفوی و علی اصحابی یا اجرای زنده بنیامین) نیز ختم می‌شد که با استقبال گسترده اهالی موسیقی رو به رو می‌شد. باید نشست و منتظر ماند که حضور محسن چاوشی برای اولین بار در تلویزیون و در تیتراژ برنامه سال تحویل چقدر می‌تواند مخاطبان‌اش را پای شبکه دو سیما بنشاند.


پيرو درج خبر حضور محسن چاوشي در برنامه شب عيد بايد به اطلاع شما عزيزان برسانيم آقاي چاوشي برنامه اي براي حضور در هيچ يك از شبكه هاي رسانه ملي را ندارند.

ايشان براي عيد امسال آهنگي را با شعري از حسين صفا آماده كرده اند كه از برنامه شب عيد با اجراي احسان عليخاني پخش مي گردد.

نه لباس نو مي خوام شروع يكي از مصرع هاي اين قطعه است.

تنظيم اين كار را شهاب اكبري انجام داده است.

اخبار تكميلي اعلام مي گردد.

سایت شخصی محسن چاوشی

شعر در باب چاوشی

با عرض تبریک بابت شنیدن صدای محسن عزیز از تلویزیون در عید نوروز

امیدوارم که برای  همه یه کار ماندنی و خاطره انگیز بشه

سال نو یعنی تو
وقتی از در تو میای
نذر کردم امشب
سفره چیدم که بیای

سال نو یعنی تو

وقتی از در تو میای

خواب دیدم دیشب

گفتی دیشب که میای

این همه امید رو

به دلم انداختی

این همه شادی رو

به شعرم انداختی

گفتی که این عیدی

پیش تو مهمونم

سال نو رو حتما"

پیش تو میمونم

گفتی که این کارو

واسه ما میخونی

مثل فرهاد نوروز

با صدات میخونی

تقدیم به محسن عزیز و همه دوستان


با تشکر از دوست خوبم بهرام از سایت هواداران

نقد پرچم سفيد

واسه پرچم سفيد . . .


متن زير نقد آلبوم پرچم سفيد از وبلاگ چاوشيسم است .

آقاي چاوشي پس از مطالعه درخواست كردند در سايت هاي رسمي منتشر شود .

--------------------------------------

واسه پرچم سفيد . . .

همه چیز بسیار سریع اتفاق افتاد . خبر انتشار آلبوم ، اطلاع رسانی های روزانه ، اعلام روز انتشار و در آخر انتشار آلبوم تنها با یک روز تاخیر از آنچه که اعلام شده بود که در نوع خود رکورد جالبی در بازار موسیقی ایران محسوب میشود . همه چیز به قدری سریع اتفاق افتاد که مجال فکر کردن در مورد باید ها و نباید های آلبوم به ما داده نشد  ، اینکه دیگر خبری از امیر ارجینی نبود و فرد کم سن و سال جدیدی که به گروه اضافه شده بود و تابحال اسمی از او نشنیده بودیم به یکباره میکس و مستر کل آلبوم و تنظیم 2 قطعه را بدست میگیرد . عدم تاخیر ( یک روزه) و فاصله تقریبا یک ماهه بین خبر انتشار و ریلیز ، نه تنها باعث نشد از عطش هواداران برای شنیدن اثر کم شود بلکه جزو معدود آلبوم هایی بود که تا این حد منتظر شنیدنش بودند و بودم .  این آلبوم یک تفاوت عمده با حریص دارد . قبل از حریص همه منتظر آن ایده آل گمشده ی خود بودند و منتطر بودند بازگشت محسن به روزهای اوج را نظاره گر باشند اما این روزها دیگر خبری از آن نگرانی ها نیست . کارهای اخیر و سیر صعودی که داشتند گواه این حرف است . نخلای بی سر ، زخم زبون ورژن تمرین با آن لحن فوق العاده اش ، دیوار بی در و نفرین به جنگ که منهای چندین اشتباه همگی دارای تنظیم ، لحن و ملودی زیبایی بودند همگی باعث بوجود آمدن ذهنیتی مثبت وعاری از نگرانی شده بود که هواداران با فراق بال و آسوده خاطر به سراغ این آلبوم بروند

 

 

 

تبلیغات : کلا" تا به امروز به غیر از آوای باربد هیچ شرکتی تبلیغات مناسبی برای کار محسن انجام نداده اند . از سایت کامل آلبوم بگیرید تا چاپ تاریخ انتشار و اصلاحیه اش در روزنامه های کثیر الانتشار و همین موضوع باعث میشود با امیدواری بیشتری از همین الان منتظر 13 باشیم .   بدعتی که آوای باربد برای یه شاخه نیلوفر پایه گذارش بود به طور ناقص و در سطح بسیار پایین تر ، کم و بیش برای این آلبوم هم اتفاق افتاد   البته با توجه به عجله ای که محسن و تهیه کننده اش در ریلیز آلبوم قبل از عید داشتند امکان تبلیغ آنچنانی در این مدت کم نبود . به هر حال باید دید ریسک تهیه کننده که شاید در اثر اصرار محسن بوده میتواند جواب دهد و آلبوم با فروش خوبی مواجه شود ؟ 

البته این آلبوم خود نیز به نوعی بدعت گذار در مقوله ی خبررسانی بود؛ تا امروز در هیچ یک از آلبوم های محسن با اینچنین جریان خبری آزادی مواجه نبودیم . تجربه ی متفاوت و لذت بخشی بود ، هرچند انتظار میرفت با کند و کاو بسیار بالایی که در خبر های مربوط به محسن توسط هواداران انجام میگرفت این خبررسانی نتیجه عکس دهد اما سیاست کاری جالبی  که گروه در پیش گرفت باعث شد نتیجه ی کار کاملا قابل قبول از آب در بیاید 

 

کاور: مطمئنا" تجربه موفق کاور حریص به هیچ وجه در این آلبوم تکرار نشد . چه طرح روی کاور با آن رنگارنگی نا مربوطش و چه طراحی داخلی و روی سی دی که اصلا به دل نمی شیند . شاید تنها اثر مثبت محسن عسگری در این آلبوم آشنایی محسن با امیروکس باشد . و صد البته بازهم نامی از آهنگساز برده نشد ! آن لیست های بلند بالای تشکر نیز گویی در آلبوم های مجاز برای محسن شگون ندارد و با توجه به لیست چند نفره ی این آللبوم باید نتیجه گرفت اینروزها هرچقدر دور و برش خلوت تر باشد بهتر نتیجه میگیرد

 

تنظیم: کوشان حداد به معنای واقعی کلمه ما را در این آلبوم غافلگیر کرد . هرچند فضاسازی تراک شباهت بسیار کمی به ساندتراک یکی از فیلم های هالیوودی دارد اما بازهم نمیتوانی از خیر آن فضای دلهره آور و فوق العاده بگذری . به هر حال با توجه به فضای آلبوم قبلی ، وجود چندین تراک به قول محسن پرتحرک و هاوس در این آلبوم به نوعی ضروری بود . و چه خوب شد  این ضرورت با همکاری دوباره با کوشان به تکرار نیافتاد. امیروکس تقریبا به خوبی توانست فضای آلبوم را بشکند و به دور از هرگونه تکرار که متاسفانه جزو مولفه های تمام آلبوم های امروزی شده ، آثار قابل توجهی را خلق کند .  تجربه ی همکاری با سینا حجازی هم به نظر من جای بحث و گفتگوی فراوان دارد . اینکه این تجربه ی جالب توانسته موفق هم باشد کمی برای من جای سوال است ...

 

 

بار عمده ی تنظیم این آلبوم را خود محسن به دوش گرفته بود و این مسئله با توجه به تعریف و تمجید های هواداران از 3تراک پخش شده قبل از آلبوم کاملا قابل پیش بینی بود . محسن چاووشی در طول 8 سال فعالیتش با تنظیم کننده ها و نوازنده های مختلفی کار کرده و مطمئنا هرکدام به نوبه ی خود در بلوغی که امروز به آن رسیده است تاثیر گذار بوده اند . از فوادیان و سیامک شکوری گرفته تا محمدرضا آهاری که تنظیم تلفیقی تراک تقاص از ته مانده های اثرات اوست. سولوهای فوق العاده ای که در این آلبوم به وفور یافت میشود تاثیر بسزایی در زیبایی آلبوم داشتند و  نوازندگی شاهرخ پورمیامی در تراک تقاص مطمئنا درآینده جزو سوگلی ها خواهد شد . تنظیم شهاب اکبری هم به نوعی جزو معدود نقاط ضعف آلبوم بود . فضاسازی  و ساز های تکراری که در تنظیم هایش برای دیگر خوانندگان چندین بار استفاده کرده است باعث شد از زیبایی این اثر کاسته شود . البته شاید با یک ملودی زیباتر میشد میدان کاری بیشتری به او داد ، اما به هر حال با همین یک تراک کم و بیش کارش به تکرار میزد  .ولی مسئله ای که در این تراک با تنظیم معمولی اش توجه را جلب میکند اجرای فوق العاده و خیره کننده محسن است .  در مورد کیفیت آلبوم و میکسو مستر که توسط امیروکس انجام داده شد خوشبختانه مشکل قابل توجهی مشاهده نشد . هرچند کم تجربگی و کم سن و سال بودن وی ذهنیت تقریبا منفی را قبل از پخش آلبوم بوجود آورده بود که مطمئنا" تا به امروز این ذهنیت تعدیل مثبت شده است .

 

 

لحن و موسیقی : فکر میکنم آنچه که در نگاه اول نمایان تر می نماید تفاوت قابل توجه فضای آلبوم نسبت به آلبوم قبل است . اینکه فضای قالب و موفق آلبوم قبل در این آلبوم به 2 تراک کاهش یافته و جایش را به فضاهای جدید داده بود قابل تحسین است. تا به امروز در کارهای چاووشی (مخصوصا چاووشی مجاز)  با دو آلبوم یکسان از لحاظ سبک و سیاق مواجه نبوده ایم  و این است وجه تمایز محسن چاووشی با دیگر خواننده ها . لحن محسن با توجه به سبک موسیقی که در این آلبوم ارائه داده است کاملا درست انتخاب شده و به نوعی یادآور صدای سابق و غیر مجاز محسن است با درجه ی لذت بخشی بیشتر . آن صدای ایده آل و عاصی که در حریص گوشه ای از آن را شنیدیم به نوعی در این آلبوم ایده آلی بهتر و جدید تر را پایه گذاری کرده است و این بسیار حائز اهمیت است . از آنجا که طرافداران محسن چاووشی علاقه ی شدیدی به تقسیم بندی دوران کاری وی دارند(!) از این آلبوم به بعد را میتوان دوره ی جدیدی نام گذاری کرد که تمام المان های محسن چاووشی را به همراه دارد به علاوه ی تجربه دوران های گذشته .  ملودی های این آلبوم در سطح بسیار بالایی از آنچه از چاووشی انتظار داشتیم قرار دارند . گویی محسن تمام آثار گذشته اش را به فراموشی سپرده و سعی کرده در فضای دیگری با حفظ حس و حال سابق آهنگسازی کند . و باید با افتخار گفت که موفق هم بوده است . 

محسن چاووشی در مصاحبه ای که بعد  از پخش آلبوم یه شاخه نیلوفر انجام داده بود گفت که این تازه اول کار است و مطمئنا هواداران ، امروز و بعد 3 آلبوم با محسن هم نظر شده اند .پشتوانه ی این آلبوم تمرین و تکرار و تجربه ای است که باید در چندین آلبوم کسب میشد . شکستن فضای سابق به یکباره و تنها با یک آلبوم ممکن نبود . هرچند حاصل این تجربه آلبوم متوسطی مثل ژاکت شده باشد . اما به هر حال امروز مواجه شده ایم با آلبومی که بعضی از تراک هایش به تنهایی خود یک آلبومند ...و مطمئنا اگر ژاکت پخش نمیشد ، امروز پرچم سفیدی هم در کار نبود

 

 

نفرین به جنگ :

 

تجربه همکاری با علی ثابت تنها لطفش این بود که تنظیم کار به فنا نرفت ! نه میشود گفت خوب است و نه بد . شلوغ کاریها در بعضی از قسمت های تراک آزار دهنده است و آن صدای رژه ی سربازان که هیچ وقت نتوانستم درک کنم چه ربطی به صلح دارد گویی بدون خواندن ترانه کار دست به تنظیم کار برده است . میکس و مستر ضعیف اثر نیز مزید بر علت شد که تنظیم آنچنان که باید به چشم نیاید. از ایمان و حجت و استدیو اش بعید بود اینچنین میکس و مستری !

 و اما لحن و خوانش کار که جزو بهترین لحن های محسن چند سال اخیر است و قابل قیاس با محسن چاووشی نسخه ی اول ! نکته قابل توجه تغییر نام تراک بود به سلام به صلح ؛ یک نام تصنعی و تحمیلی که در مقابل "نفرین به جنگ" توانایی زیادی برای معرفی اثر نداشت . با تمام گفته ها و شنیده ها ، این تراک در روزهای خوبی منتشر شد . این تراک میتوانست با ریلیز پرچم سفید با عدم اقبال و شنیده شدن مواجه شود که فاصله ی زمانی مناسبی که بین این دو پیش آمد از این امر جلوگیری کرد . و صد البته در روزهایی پخش شد که به خوبی توانست چندین روز بی پرچمی را برای هواداران شیرین کند.

دريافت فرمت پي دي اف

نماهنگ نفرین به جنگ

یکی از دوستان خوبم یک نماهنگ از ترانه نفرین به جنگ آماده کرده که اون رو برای روز 12 فروردین رونمایی و توی وبسایت ها منتشر میکنه...

این هم تیزر نماهنگ:

دانلود تیزر



پيام محسن چاوشي به اصغر فرهادي و دوستدارانش

پيام محسن چاوشي به اصغر فرهادي و دوستدارانش



 

پيام محسن چاوشي به اصغر فرهادي و دوستدارانش

 

دريافت تصوير

 

متن پيام :

 

به نام خدا

سلام

از محبت همه هموطنانم ممنونم و سربلندي كشورم را از خداوند متعال خواستارم و دست عزيزاني را كه پرچم سه رنگ كشور عزيزم ايران را در عرصه هاي بين المللي بر مي افرازند مي بوسم و خود را موظف مي دانم به عنوان عضو كوچكي از ملت شريف ايران از بزرگان عرصه علم و فرهنگ و هنر كشورم حمايت كنم .

لذا از همه دوستان و دوستدارانم تقاضا مي كنم همچون من از بزرگ مرد عرصه سينما جناب آقاي اصغر فرهادي به عنوان برترين چهره سال 90 حمايت نمايند.

محسن چاوشي

1390/12/23

16:45


ممنونیم از محسن چاوشی بخاطر این حسن صداقت ولی همه ی ما باید به محسن چاوشی رای دهیم

مرحله نهايي انتخاب چهره سال فرهنگ و هنر ايران

مرحله نهايي انتخاب چهره سال فرهنگ و هنر ايران


چاوشی تا الان پنجم است

کارگردان فیلم «جدایی نادر از سیمین» با کسب 64.4 درصد آراء کاربران

 خبرآنلاین به عنوان چهره فرهنگی سال 1390 انتخاب شد.


دوستان هنوز نظرسنجی نهایی یعنی چهره ی سال 90 در حال برگزاریست.

لطفا هر چه سریعتر به آدرس زیر بروید و در گوشه سمت چپ بالای

صفحه به محسن چاوشی رای دهید.

این یک موضوع حیاتیه


http://khabaronline.ir


  




دوستان تو وبلاگاشون بذارن بايد يه ركورد بزنيم

هفته نامه نوروزی 91 و سلطان

همانطور که در جریانید هفته نامه یکشنبه در ویژه نامه نوروزی خود پرونده ای ویژه در مورد مورد محسن چاوشی ترتیب داده که بسیار خواندنیست که شامل موارد زیر است :

مصاحبه اختصاصی با محسن چاوشی
+
ارشیوگردانی مصاحبه های چاوشی ( شامل چند مصاحبه چاوشی با مجلات مختلف )

+
مصاحبه با شهاب اکبری
+
مصاحبه با امیر ارجینی
+
صحبت های رضا مهدوی مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری
+
6 صفحه SMS که از طرفداران چاوشی ارسال شده است



سایز بزرگ تر :

http://s1.picofile.com/file/7324778060/ ... 200790.jpg


چون طولانی هست به مرور سعی میکنم تیکه هایی از این مطالب رو بذارم ...


شهاب اکبری: کنسرت محسن چاوشی چه دست من باشد و چه هر موزیسین دیگری به بی سابقه ترین کنسرت در ایران بدل خواهد شد . ای کاش میشد همه دوستانی که فکر میکنند صدای محسن متعلق به خودش نیست یک بار به استودیو بیایند و اجرای زنده اش را ببینند تا متوجه همه ماجرا شوند. الان محسن حتما یکسری دلایل در ذهن دارد که فعلا تصمیم ندارد اجرای زنده داشته باشد .
یکشنبه : در یک جمله محسن چاوشی را تعریف کن
شهاب اکبری : او عجیب ترین و خاص ترین ادمی است که خدا افریده

متن اشعار آلبوم پرچم سفید

متن اشعار آلبوم پرچم سفید


ادامه مطالب را ببینید

ادامه نوشته